Gøre folk i din Organisation kjole For succes?

Hvad virkelig undrer mig, med alle de personlige og faglige udviklingsseminarer mennesker deltage fra ledere i virksomhedernes verden, virksomhedsejere og medarbejdere, er blevet gjort meget lidt investering i den måde, de ser… personlige image.
Opfattelsen er virkeligheden
Jeg er ingen billede konsulent, men jeg har været til et par forskellige dem til at forsøge at forbedre mit udseende. Ikke fra en forfængelighed perspektiv, men at se lige så godt som muligt.
Ville du foretrækker at gøre forretninger med en person, der ser sikker og troværdig? Hvad enten vi kan lide det eller ikke mennesker vil videregive dom du inden for et par sekunder for at møde dig. De vil gøre antagelser om dig personligt og din organisation.
Ville jeg gøre forretninger med dig?
Tænk over det, hvad mening ville du danne om en person, der kiggede gamle gammeldags, klædt i ill – montering tøj og bar bunker af make-up? Du vil sikkert tænke deres ideer blev old fashioned til at matche deres image. Og det giver også et indtryk af den organisation, de repræsenterer.
Hvad med den 50-årige dame jeg mødte der kører konferencer og dukkede op i højhælede sko, kort nederdel, langt hår og store dangly øreringe?
Har hun ser gerne en kompetent og professionel person? Hvad første indtryk ville hun skabe?
Hvor omkring den leder, der bærer en cardigan, lys grå farve og brune sko. Han har også et skæg. Ville du føle sig trygge ved hjælp af hans tjenester? Synes han at være ‘med det’? Ønsker du at hans organisation er op med tiden?
Og den personlige assistent med lave cut top og stramme montering bukser? Er hun at blive opfattet som en kompetent person og en person, du ville tage alvorligt? Hun kan passe til billedet af en trendy organisation og endnu hvad udtalelser vil du danne hvis hun arbejdede sammen med dig?
Vi har alle set eller kender mennesker som denne. Måske er det dig, og du engang kender ikke det!
Billede på arbejdspladsen
Det er en alvorlig sag. Billede konsulenter er bliver hyret af organisationer til at lære deres folk, hvordan man skulle præsentere sig selv i den bedste mulige måde. Hvordan er du og dine medarbejdere opfattes af dine kunder, kundeemner og leverandører?
Dit personlige billede kan være enten positive eller negative. Det kan fremskynde din succes eller hindre det.
Det sidste ord
Søger succes er lige så vigtigt som at være en succes. Hvad enten vi kan lide det eller ej, dømme folk os i en række forskellige måder. For at være troværdige skal vi ligne vi ved hvad vi tale om samt at have de færdigheder og evner til at levere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.