Fra en Insider opfattelse er disse elementer et Must før de beslutter at købe Off-The-Shelf Software til din virksomhed

1. Hvad bestemmer prisen software? Er det Per Seat eller pr. bruger eller pr. Processor?

Omkostningerne til software bestemmes på mange måder. De to mest populære måder er pr. sæde eller pr. samtidige brugere. Per sæde er bestemt af hvor mange pladser i din virksomhed vil bruge softwaren på et givet tidspunkt. På den anden side er pr. samtidige bruger baseret på en angives beløbet af brugere, der kan få adgang til softwaren på én gang. (Eksempel: samtidige brugere betyder et program med en licens til 5 brugere kan være installeret på 100 computere, men kun op til 5 personer kan bruge systemet på én gang.) Per Processor er beregnet på hvor mange maskiner (pc’er eller servere) softwaren vil køre. Mange større enterprise softwareprogrammer bruger denne metode til at bestemme deres priser.

2. hvilke typer af onsite-services er inkluderet i købet?

Mange programmer, der er højere i pris bør omfatte nogle beløb af onsite-services eller støtte. Hvis det ikke sker, sikre, at både (service & support) er indbygget i din kontrakt før du køber. Men, pas på, at dette er det område, hvor virksomheder gøre det meste af deres fortjeneste. Nogle virksomheder regne med din returnering med anmodninger om tilpasninger af softwaren. Nu, at du har software og har brugt en betydelig tid købe hardware og afsætter ressourcer, kender de du allerede er “halvvejs i poolen”; de ved også, at du vil have problemer med at nægte at betale ekstra penge for at få hvad du ønsker. Disse tjenester kan omfatte alt fra træning klasser, tilpasninger, eller hjælpe med problemer med installationen. Lokale software selskaber, Husk på, de vil automatisk give en form for onsite-services (minimum) før du køber. Dette kan kun bidrage til at strømline din gennemførelsesprocessen og øge sandsynligheden for din succes, med den ekstra fordel af et højere investeringsafkast (ROI). Hvem ville ikke gerne have der?

3. er der garanti for tilfredshed med deres software?

Dette er mest almindeligt overset, når du køber software. Undertiden utilfredse brugere vil forvente en restitution efter at have besluttet, at det er ikke, hvad de ønsker. Min erfaring har været, at når bygherren modtager betaling for software, kan det tage ud for et mirakel at få en tilbagebetaling af nogen art. Inden du køber din næste stykke software, skal du sørge for at finde ud af deres politik for tilbagesendelse og antal dage, du kan have softwaren i hænderne og stadig være i stand til at sende det tilbage til at få en hel eller delvis refusion. Med brugerdefineret-udviklet software kan det være endnu vanskeligere for køberen, du bliver nødt til at bygge det ind i kontrakten før arbejdet begynder. Det siger sig selv, hvor vigtigt det er at bestemme den op foran, hvis du ombestemmer dig.

4. Hvad er ekspeditionstid for at få “bugs” fast?

Nogle virksomheder vil sige, at de vil løse softwareproblemer, så snart du finder en. Der er andre, der vil udarbejde liste over “fejlrettelser” og slip den på et planlagt grundlag bekvemt for dem. Dette kan ske enten månedlige, bi-månedligt, kvartalsvis eller årlig. Hverken sti er bedre eller værre, så længe du har at gøre med et velrenommeret software-selskab, der forbliver tro mod deres ord. At vide dette før du køber software kan du bedre håndtere din software slutbrugere og gør det muligt at give en mere præcis tidsramme, når brugerne vil se ændringer eller har deres problemer løst.

5. hvor ofte gøre programopdateringer gå ud og gøre de underrette kunder?

Dette er en anden meget overset vigtige element. Der er to linjer af tanken om, at virksomheder kan bruge til opdatering af kunder. Virksomheden kan beslutte ikke at informere sine kunder på alle Hvornår opdateres udrulningen. De tror måske, at hvis kunden har et problem, de vil kontakte dem. Dengang ville de informere brugeren af en tilgængelig opdatering? Pas på denne metode til service eller mangel der af. Styre uden om virksomheder, der ikke leverer dette som en mulighed til deres kunder. Den anden linje af tanke ville være for virksomheden at underrette deres kunder regelmæssigt om opdateringer. De kan også tilbyde en mulighed for at medtage kunde på en adresseliste. I dette tilfælde være sikker på, at de har flere kontakter, der er på e-mail-distributionslisten, så alle, der burde vide ikke vil lades ude af kommunikation loop. Hvis softwarefirma ikke tilbyder en af disse muligheder, kan du overveje din afgørelse.

6. er den foreslåede software skalerbare i design?

Software, der er skalerbar i design betyder blot, at det nemt kan vokse med din virksomhed, med minimale omkostninger for dig. Faktorer omfatter slutbrugeren tilpasninger, nuværende databasestruktur, og ind- og udgange som rapporter og forbindelse til dine andre databasesystemer. Skalerbarhed er meget vigtigt for små virksomheder, fordi de er dynamiske i vækst. Ingen ønsker at hoppe gennem bøjlerne test, udvikling, tilpasninger og uddannelse, til at købe software kun for at finde ud af et år senere, at du er vokset fra det og du skal udskifte den. Kun du kan øge dine chancer for en vellykket software erfaring med ordentlig planlægning på købstidspunktet.

7. kan systemet tilpasses til at imødekomme virksomhedens behov?

Hvis du kræver tilpasninger til software til at opfylde et specifikt behov, er en god tommelfingerregel, at det bør være mere end en 1/3 af prisen på software pris. Aldrig glemme, at mange gange softwarevirksomheder vil forhandle med dig på tilpasning. Som kunde skal enhver softwarefirma værd at bruge tid vil holde dig glad. I nogle tilfælde kan der skal være nogle give og tage af begge parter. En god tommelfingerregel er at altid drøfte dine behov med management direkte. Dørvogtere tendens til at trække deres fødder til tider. Køb software at vide, at du skal foretage større ændringer bør være et tegn på, at du virkelig har brug for at tage et skridt tilbage og se på alle dine muligheder, herunder: intern udvikling, outsourcing, og partnering med softwareudviklere at skære prisen.

8. Hvad er de typiske forhindringer, som du kan forvente med den planlagte installation?

Uanset hvilken generation (f.eks. 1 yr 2. udgave, 10 yrs 4. version, etc…) er software i øjeblikket i, programmel kompagni i det mindste være stand til at advare dig om de forhindringer, som de har oplevet i implementeringer, de har gjort. Hvis ikke, dette bør hæve et rødt flag for dig. Programmel kompagni bør at holde styr på denne type information, især hvis de hele tiden forsøger at forbedre deres produkter. Du vil finde, at de undertiden løber ind i de samme spørgsmål 2 eller 3 gange før de tager varsel og tage skridt til at undersøge og løse det før fremtidige installationer.

9. Hvad er timerne af støtte og hvordan fungerer deres supportafdeling?

Uanset om du er på tværs af byen eller på anden siden af verden, hvis du har brug for hjælp og support er ikke tilgængelig for dig, vil den eneste mulighed være at tage systemet ned for en ukendt længde af tid og vente på hjælp. Før giftes med et softwarefirma ved at købe deres produkt, skal du finde ud af, hvor virksomheden er beliggende, og hvis selskabet har hvad jeg definerer som en “passiv” eller “aktiv” kunde support system. Følg med spidse spørgsmål som, “Vil du kun returnere mine opkald på visse tider af døgnet?”, “Vil jeg nødt til at forlade beskeder og vente på telefonen for din tilbagekald?”, “vil jeg have en direkte tilbagekald fra en repræsentant eller jeg blive overført til nogen forskellige ev Ery tid jeg kalder? “. At finde disse oplysninger tidligere snarere end senere bør give dig fred i sindet når en akut situation eller hurtigt svar er nødvendigt.

10. spørg hvis der er en liste over varer, der er blevet anmodet om at indgå i den næste opdatering af softwaren. Hvis det er muligt også anmode om en dato for færdiggørelse for elementer på listen.

Før de siger nej, vide læg dem tryg ved at lade dem, at dit mål er at finde ud af, hvilke funktioner de kunne herunder, så du kan planlægge på forhånd for din virksomhed. Chancerne er, at hvis nogen ønskede noget, vil du også kunne gøre brug af denne funktion. Også at opnå denne liste vil gavne dig på tre andre måder:

1. Hvis du ved, at en funktion er forestående, du kan give brugerne besked på forhånd og søge feedback fra dem om, hvorvidt dette er noget, de gerne også.

2. Hvis varen på listen er noget, du har brug for, være sikker på, at du gør det kendt at dørvogtere, med e-mails eller telefon opkald til Programmel kompagni at sikre din vare er ikke tabt i rokaden. Dette sker mere, end du kan indse.

3. Når du får sådan en liste, skal du gennemgå det omhyggeligt. Du bør være i stand til at bestemme den retning, at Programmel kompagni vil. Er de på en sti, der er dikteret af deres klientanmodninger? Er der ofte lidt elementer, der er mindre betydning på listen? (kunne være ubetydelig afhængigt af programmet) eller er der oplagte emner på listen? (Hvis dette er tilfældet, deres test praksis muligvis revideres til din tilfredshed.) Eller er de tilføjelse af elementer i et forsøg på at få dig til at købe tilføjelse elementer, som du aldrig vil bruge?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *