En simpel salgsstrategi: Definere hvad sælger er!

Hvordan definerer du sælger? En masse mennesker tror på at sælge som at overtale/overbevise folk til at købe ting de ikke kan ønsker eller har brug for. Til nogle handler sælger om at lukke en aftale. Tænker på at sælge som denne ikke er meget givende for dig. Helt ærligt, hvis du har dette perspektiv på sælger, er det ikke underligt hvis du hader det. Jeg ville også!

Så hvad perspektiv kan du tage om sælger, der vil gøre det sjovt, spændende og noget du ser frem til? Lyder som lidt af en ordentlig mundfuld ikke sandt? Læs på.

Forhåbentlig nu har du gjort listen over alle de problemer, du kan løse for din målgruppe. Du vil blive overrasket over hvor længe listen vokser over tid. Så virkelig, hvis du ser på din liste og du tænker over det, du er en mester Problemløser. Hvad du virkelig gør er at hjælpe mennesker. Korrekt?

Så prøv på dette perspektiv om hvad sælger er: sælger er at hjælpe mennesker. Sælger er tjenstgørende. Sælger er en proces med at identificere og løse folks problemer.

Se, føle og ved at sælge tjener. Dette vil medføre et stort skifte for dig. Med dette perspektiv, vil du virkelig bliver passionerede omkring at hjælpe folk. Find denne passion og lade det skinne igennem.

Det er dit formål, din moralske forpligtelse, til at have så mange salg samtaler med mennesker som du kan, så du kan hjælpe så mange mennesker som muligt. Hvis du ikke har disse typer af salg samtaler, du tilbageholder den gave, du har at tilbyde verden. Du skylder det til folk til at være der for dem med din ekspertise og visdom.

Næste gang du taler med en potentiel kunde, tænke over hvordan du kan hjælpe dem, hvordan du kan tjene dem. Glem alt om forsøger at sælge dem noget. Hvis hvad du har at tilbyde løser deres problemer, og du lette samtalen ved hjælp af de strategier, vi dækker, folk vil sælge sig selv og vil efterfølgende købe fra dig.

Hvis du har et perspektiv på salg, som er en af service og at hjælpe folk, hvordan tror du vil føle, de mennesker, du taler til? Tænk over det: folk hader at blive solgt. Det øjeblik, de føler de er solgt, de ofte ønsker at få væk – hurtigt. Gør du ikke? På den anden side, hvis de føler du virkelig forsøger at hjælpe dem med at løse deres problemer, bliver de slappe af og åbne for dig.

Hvis du har et perspektiv på salg, som er en af service og at hjælpe folk, hvordan tror du, du vil føle? Er energisk, ophidset, afslappet og naturlig kommer til at tænke?

Dette perspektiv er enkel, men kraftfuld og meget tiltrække-tive til klienter.

(c) 2005, Tessa Stowe, salgs samtale. Du er velkommen til at “genoptryk” denne artikel online så længe det forbliver fuldstændig og uændret (herunder “om forfatteren” info i slutningen) og alle links er gjort levende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.