At holde op med Online-forretning læsning

Det kan være en væsentlig kilde til frustration forsøger at holde med alle virksomhedsrelaterede oplysninger, nyhedsbreve, opdateringer, tilbyder og så på denne jord i din e-mail boks. Og selv om der kan være nogen perfekt måde at sikre, at du kan læse alt, hvad du vil og nødvendigt for at holde dig opdateret, mens på samme tid bevare tid nok til at gøre det arbejde, du skal gøre for at holde din virksomhed fungerer. , Jeg har fundet en måde, der skærer ned på værste af tid wasters og strømliner de resterende læsning. Det er en tre-trins proces, der virker for mig, og kan arbejde for dig.
1. luge det ud. Når som helst jeg finder, at jeg ikke får fuld værdi for min tid fra et nyhedsbrev, ezine eller anden oplysende e-mail kilde, selv om jeg kan få nogle gode ting, går ud det. Chancerne er, at jeg enten får eller kan få de samme info gennem en anden, mere ROI-positive kilde.
2. gemme det til et bestemt tidspunkt. Jeg plejede at spilde timer en dag læse business-relaterede nyhedsbreve og ezines. Nu, jeg sætte til side en dag for at læse det hele. Denne dag er afsat udelukkende til læsning oplysende virksomhed mail (ikke klient mail) og et par andre erhvervsaktiviteter, der kræver fokuseret opmærksomhed. Jeg planlægge ikke anden virksomhed på denne dag, medmindre det er uundgåelig. Denne måde, jeg kan blive fanget og håndtere alle nødvendige svar uden at føle sig som jeg forsømmer min “rigtige” arbejde.
3. scanne, proppe og skrid. Dette er en biggie for at spare tid. Lære at læse for overordnede indhold og ikke ord for ord absorption. Denne isn’ta deathless prosa, folkens, så der er ingen grund til at suge det gerne nogle afdækket tabt arbejde af Hemingway. Skan alle overskrifter eller sub-titler, helt at ignorere, hvad du behøver at vide, og derefter scanne-read indholdet af hvad du har brug for hurtigt at få kernen i meddelelsen. Kun bruger tid på intens fokuseret læsning, hvis koncept/indhold er svært (endnu afgørende) eller ekstremt interessant og vigtigt. Hvis det er bare interessant, men ikke vigtigt, du kan altid læser det en anden gang, når du har et par minutter gratis. Når du har fået, hvad du behøver, Gem kun e-mails, som du absolut har brug for reference i en e-mail-mappe, og slet resten.
En sekundær aspekt af dette trin er at kopiere, indsætte og gemme indhold, som du ved, du bliver nødt til sidst, men bare ikke lige nu, i stedet for at give det en grundig læse ret denne anden. Sådanne oplysninger omfatter ting som en link/ressource liste til senere reference eller en rigtig god idé, at du ved, du har brug for næste måned når du begynder at nye marketing kampagne- eller bare almen interesse ting, der ikke har brug for øjeblikkelig opmærksomhed, men ville være nyttigt, nyttigt eller bare plain fornøjelig at læse på et tidspunkt. Indsæt denne kopi i et Word-dokument (ikke glemme at forlade attribution og copyright info hvis du nogensinde har brug for at citere arbejdet eller anden grund, eller ønsker at se flere ting af samme forfatter) og sætte det ind i den relevante mappe på din harddisk. Jeg har flere mapper i mit forretningsfiler for ting som marketing, klient-relaterede info, industri-relaterede info, og så videre. Hvert så ofte på en langsom dag eller når jeg nødt til at vente på kontoret på en klient eller anden sådan grund, går jeg gennem dem at læse, hvad er der og luge ud i det jeg ikke længere har brug for.
Ved hjælp af denne 3-trins proces, finder jeg, at jeg kan pisk gennem den gennemsnitlige nyhedsbrev/ezine i ca 5-10 minutter eller mindre, afhængig af mængden af indhold og at indholdets betydning/interesse for mig. Da jeg er i stand til at holde min ezine belastning til et overkommeligt antal og min liste er konstant sammenknebne til den største værdi til anden ratio, får jeg belæst i en rimelig periode af tid uden at føle som om jeg spiser op værdifuld arbejdstid, der skulle have været brugt, gør o ther aktiviteter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *